Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Den Sidste Flaske ApS

CVR-nr: 39322056

Adresse: Lundsbjerg Industrivej 13 6200 Aabenraa

Mail: support@densidsteflaske.dk

Tlf. Vi kan ikke kontaktes telefonisk.

Betaling

Den Sidste Flaske modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, Mastercard, Diners og Mobilepay. Købsbeløbet bliver først trukket på din konto, når varerne afsendes fysisk fra vores lager i Aabenraa og overgår til Burd, Postnord eller Xpressen.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.

Du er i gode og sikre hænder, når du handler vin hos os

Den Sidste Flaske benytter et krypteret sikkerhedscertifikat på hele hjemmesiden (https) og bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer, som du indtaster på vores hjemmeside og dermed trygt og roligt kan handle vin på vores hjemmeside.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Aldersgrænse ved køb

Personer under 18 år kan ikke købe stærkere alkohol over 16,5%. Det er muligt for alle at købe fra vores sortiment af andre ikke alkoholiske varer.

Reklamationsret

Hos Den Sidste Flaske gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har 24 måneders reklamationsret hvis der er fejl på varen. Dette inkluderer ikke vine eller andet spiritus, dette er kun gældende for udstyr som ikke indeholder mad -og drikkevare.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Skulle du være så uheldig og modtage en dårlig flaske vin, skal du sætte proppen i, sende os flasken og kontakte os. Du er selvfølgelig berettiget til en ny flaske vin, gavekort eller en refundering, på samme beløb som du har betalt for vinen. 

Varen sendes til:

Den Sidste Flaske
Lundsbjerg Industrivej 13
6200 Aabenraa

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Tilfredshedsgaranti

Vi står 100% inde for kvaliteten af vores vine, som vi personligt har smagt og udvalgt med henblik på at give dig den bedste vinoplevelse til prisen.

Du får tilfredshedsgaranti på alle vores vine, hvis vinen er mangelfuld. En garanti, som er ret unik, og som skal give dig en god vinoplevelse, når du handler hos os.

Hvornår gælder garantien?

Det kan ikke undgås, at vi engang imellem leverer en flaske vin, som feks. har prop eller er gået i gæring. En vin er en fødevare, som også kan blive dårlig.

Skulle du være så uheldig at modtage en dårlig flaske vin, skal du sætte proppen i, kontakte os pr. mail for nærmere aftale om at sende den retur til os.

Såfremt du ikke synes, at den pågældende vin lever op til dine forventninger, tager vi både den åbne og de øvrige flasker retur.

Du skal blot sætte proppen i efter du har prøvesmagt vinen, og sende dit køb retur til os.

Din tilfredshedsgaranti gælder 30 dage fra fakturadato. Vi forbeholder os retten til at indskrænke tilfredshedsgarantien overfor kunder, der menes at benytte det i et uholdbart mønster.

Hvordan returnerer jeg

Hvis du vil benytte tilfredshedsgarantien, bedes du kontakte os på mail.

Vi står som sagt for fragten, hvis varen er mangelfuld, og du ønsker at benytte tilfredshedsgarantien.

Når vi har modtaget de returnerede vinflasker, krediterer vi alle flasker - også den du har smagt såfremt denne er sendt med. Det er tilfredshedsgaranti!

Bedste pris fundet

Vi angiver altid den bedste pris vi har fundet på dagen, vi har oprettet produktet. Denne pris rettes naturligvis til løbende, såfremt vi bliver opmærksomme på om der er nye leverandører, der eventuelt har slået prisen vi startede ud med. Send os endelig en besked, hvis du har fundet vine billigere. Bemærk at det udelukkende er webshops og ikke fysiske forretninger vi tager udgangspunkt i - og selvfølgelig kun under danske markedsvilkår for moms, afgifter og andre regler.

Leveringbetingelser - uddybende betingelser kan læses under fragt og levering.

Levering af dine varer anses for sket, når du har fået varen udleveret. Er du ikke hjemme, anses levering for sket efter at fragtmanden har stillet varen på det af dig anviste sted - men som udgangspunkt ved hoveddøren. Varen leveres i dette tilfælde uden kvittering, og du bærer selv ansvaret for varen såfremt bestilling er gjort via Xpressen, Postnord eller Burd, hvis du har accepteret dette. Varen leveres til din hoveddør med Xpressen, Postnord eller Burd - også i etageejendomme, hvis adgang til opgangen er muligt.

Oplysning om klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte support@densidsteflaske.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Huss, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her. 

Prisgaranti

Vi har prisgaranti på alle produkter! Du er derfor sikker på at få den til Danmarks billigeste pris på nettet!

Vi har nogle få og simple krav til prisen som vi matcher skal opfylde:

  • Varen skal være på lager på den webshop vi skal matche (ingen fysiske butikker, KUN hvis du afhenter din ordre selv matcher vi fysiske forretninger.)
  • Vores prisgaranti omfatter udelukkende varer omfattet af danske regler for moms, told, afgifter, garanti og forbrugerbeskyttelse. Dvs. udenlandske hjemmesider som er udenfor danske regler, omfatter ikke vores prisgaranti.
  • Prisgarantien omfatter ikke varer, som kræver medlemskab til feks. en vinklub eller anden form for betalende adgang til det pågældende tilbud.
  • Du bedes fremvise dokumentation for den pris du har fundet i form af link eller lignende.
  • Prisgarantien gælder for varer der er tilgængelige her-og-nu og gælder derfor ikke ved specialtilbud som feks. ”Begrænset antal”, ” Begrænset periode”, ”Kø-tilbud”, ”Black Friday” og lignende.
  • Vi matcher prisen på den vare du har fundet i en anden butik inkl. levering.
  • Er prisen på varen inkl. fri fragt, skal værdien udgøre 1 flaske af den samme vin, før vi kan matche prisen med fri fragt. Dvs. prisen ved én flaske hos dem VS vores pris ved ét stk.
  • Prisgarantien er udelukkende forbeholdt privatkunder.
  • Gennemsnitspriser fundet via diverse applikationer (feks. Vivino) er IKKE anset som gældende priser på et produkt, da de ofte ikke har logistik, afgifter, dansk moms og generelle markedsforhold med i deres betragtning. Produktet skal kunne købes via en dansk shop.
  • Har du brugt rabatkoder eller har du en rabatkode, kan vi IKKE matche prisen for yderligere reduktioner. Der matches til konkurrents udsalgspris og ikke mere.

For at købe varen til den lavere pris, som du har set i en anden butik, bedes du kontakte vores kundeservice på support@densidsteflaske.dk før du afgiver din ordre. Du bedes medsende dokumentation før vores prisgaranti kan anvendes.

Finder du indenfor 7 dage efter afsendelse varen billigere andre steder jf. ovenstående betingelser, kan du selvfølgelig få differencen refunderet. Det kalder vi garanteret eller refunderet! Du bedes blot rette henvendelse til vores kundeservice på support@densidsteflaske.dk, så finder vi en løsning.

Fortrydelsesret

Vi hos Den Sidste Flaske tilbyder en fuld 30 dages fortrydelsesret på mangelfulde varer; dette inkluderer mad -og drikkevarer samt udstyr. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager din ordre. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, begynder fristen den dag, hvor du modtager den sidste vare.

For at udnytte din fortrydelsesret skal du meddele os din beslutning senest 30 dage efter modtagelsen og returnere varerne senest 14 dage efter meddelelsen.

Du kan kontakte os via e-mail på  eller benytte vores standardfortrydelsesformular, som du finder i vores handelsbetingelser. Vær opmærksom på, at du ikke kan fortryde købet ved blot at nægte at modtage varen uden samtidig at informere os.

Inden du sender varer retur til os, er det vigtigt at der laves en aftale herom. Kontakt os derfor venligst på support@densidsteflaske.dk. I mailen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret samt skrive dine oplysninger og ordrenummer. 

OBS: Hvis varen ikke er mangelfuld, men du blot fortryder dit køb gives der 14 dages fuld fortrydelsesret. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fortrydelse af købet skal anmeldes til os senest 14 dage efter modtagelsen og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen til os.

Returnering

Når du har givet os besked om din fortrydelse, vil vi sende dig et returlabel. Du har mulighed for at returnere varen via en pakkeshop eller få den afhentet på din hjemmeadresse. Det er dit ansvar at pakke varerne omhyggeligt ind for at undgå skader under transporten.

Hvis du vælger at returnere via pakkeshop, har du 14 dage til at sende varen retur. Ved returnering med afhentning i hjemmet aftaler vi sammen en dato inden for 14 dage.

Vi fratrækker fragtomkostningerne fra dit refunderingsbeløb ved almindelige returneringer. Dette gælder dog ikke, hvis du har valgt pakkeshop og dermed selv betalt for fragten, eller hvis varen er mangelfuld og omfattet af vores 100% tilfredshedsgaranti.

Ingen fortrydelsesret

Visse aftaler kan ikke fortrydes, herunder levering af forseglede varer, der af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til returnering og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.

Varens stand ved returnering

Vær opmærksom på, at hvis varen har mistet værdi på grund af unødvendig brug ud over det nødvendige for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet afhænger af varens handelsmæssige værdi. Vi anbefaler, at du returnerer varen i den originale emballage for at undgå værdiforringelse.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis varen er mangelfuld, refunderer vi hele beløbet eller andet efter aftale. Hvis du fortryder dit køb, refunderer vi købsbeløbet, men ikke fragtomkostninger (gælder ikke ved nægtelse af forsendelse). Refusionen foretages senest 14 dage efter modtagelse af din besked om fortrydelse. Vi tilbagefører beløbet med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt. Vi kan tilbageholde betalingen indtil modtagelse af varen, medmindre du dokumenterer, at du har returneret den.

Returadresse

Den Sidste Flaske
Lundsbjerg Industrivej 13
6200 Aabenraa

Vær opmærksom på, at du som kunde bærer ansvaret for eventuelt bortkomne eller ødelagte varer under returforsendelser og ikke vil blive refunderet, hvis varen er beskadiget eller forsvundet under returforsendelsen.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
densidstelfaske.dk
Lundsbjerg Industrivej 13
6200 Aabenraa
email: support@densidsteflaske.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min
købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:



Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Leveringsbetingelser

Her finder du et overblik over vores samarbejdspartnere og leveringsmuligheder. Husk du kan se en video,
om hver leveringsmetode for at få endnu mere at vide.

Levering / Returnering

Levering af dine varer anses for sket, når du har fået varen udleveret. Er du ikke hjemme, anses levering for sket efter at fragtmanden har stillet varen på det anviste sted, som du selv har angivet ved bestilling - men som udgangspunkt ved hoveddøren. Varen leveres i dette tilfælde uden kvittering, og du bærer selv ansvaret for varen. Varen leveres til din hoveddør med Postnord, Burd eller Xpressen - også i etageejendomme, hvis adgang til opgangen er muligt. (Her skal du sørge for at have en nøgleaftale med det fragtfirma, du har ønsket, skal levere din ordre. 

Persondatapolitik  

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos (indsæt virksomhedens juridiske navn) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på ww.densidsteflaske.dk er Tobias Hinchely, Direktør hos Den Sidste Flaske.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: (indsæt e-mailadresse).  

Fortrydelsesret

 

Vi hos Den Sidste Flaske tilbyder en fuld 30 dages fortrydelsesret på mangelfulde varer; dette inkluderer mad -og drikkevarer samt udstyr. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager din ordre. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, begynder fristen den dag, hvor du modtager den sidste vare.

For at udnytte din fortrydelsesret skal du meddele os din beslutning senest 30 dage efter modtagelsen og returnere varerne senest 14 dage efter meddelelsen.

Du kan kontakte os via e-mail på  eller benytte vores standardfortrydelsesformular, som du finder i vores handelsbetingelser. Vær opmærksom på, at du ikke kan fortryde købet ved blot at nægte at modtage varen uden samtidig at informere os.

Inden du sender varer retur til os, er det vigtigt at der laves en aftale herom. Kontakt os derfor venligst på support@densidsteflaske.dk. I mailen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret samt skrive dine oplysninger og ordrenummer. 

OBS: Hvis varen ikke er mangelfuld, men du blot fortryder dit køb gives der 14 dages fuld fortrydelsesret. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fortrydelse af købet skal anmeldes til os senest 14 dage efter modtagelsen og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen til os.

Returnering

Når du har givet os besked om din fortrydelse, vil vi sende dig et returlabel. Du har mulighed for at returnere varen via en pakkeshop eller få den afhentet på din hjemmeadresse. Det er dit ansvar at pakke varerne omhyggeligt ind for at undgå skader under transporten.

Hvis du vælger at returnere via pakkeshop, har du 14 dage til at sende varen retur. Ved returnering med afhentning i hjemmet aftaler vi sammen en dato inden for 14 dage.

Vi fratrækker fragtomkostningerne fra dit refunderingsbeløb ved almindelige returneringer. Dette gælder dog ikke, hvis du har valgt pakkeshop og dermed selv betalt for fragten, eller hvis varen er mangelfuld og omfattet af vores 100% tilfredshedsgaranti.

Ingen fortrydelsesret

Visse aftaler kan ikke fortrydes, herunder levering af forseglede varer, der af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til returnering og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.

Varens stand ved returnering

Vær opmærksom på, at hvis varen har mistet værdi på grund af unødvendig brug ud over det nødvendige for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet afhænger af varens handelsmæssige værdi. Vi anbefaler, at du returnerer varen i den originale emballage for at undgå værdiforringelse.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis varen er mangelfuld, refunderer vi hele beløbet eller andet efter aftale. Hvis du fortryder dit køb, refunderer vi købsbeløbet, men ikke fragtomkostninger (gælder ikke ved nægtelse af forsendelse). Refusionen foretages senest 14 dage efter modtagelse af din besked om fortrydelse. Vi tilbagefører beløbet med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt. Vi kan tilbageholde betalingen indtil modtagelse af varen, medmindre du dokumenterer, at du har returneret den.

Returadresse

Den Sidste Flaske
Lundsbjerg Industrivej 13
6200 Aabenraa

Vær opmærksom på, at du som kunde bærer ansvaret for eventuelt bortkomne eller ødelagte varer under returforsendelser og ikke vil blive refunderet, hvis varen er beskadiget eller forsvundet under returforsendelsen.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
densidstelfaske.dk
Lundsbjerg Industrivej 13
6200 Aabenraa
email: support@densidsteflaske.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min
købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:



Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14.09.2023

Leveringsbetingelser

Her finder du et overblik over vores samarbejdspartnere og leveringsmuligheder. Husk du kan se en video,
om hver leveringsmetode for at få endnu mere at vide.

Levering / Returnering

Levering af dine varer anses for sket, når du har fået varen udleveret. Er du ikke hjemme, anses levering for sket efter at fragtmanden har stillet varen på det anviste sted, som du selv har angivet ved bestilling - men som udgangspunkt ved hoveddøren. Varen leveres i dette tilfælde uden kvittering, og du bærer selv ansvaret for varen. Varen leveres til din hoveddør med Postnord, Burd eller Xpressen - også i etageejendomme, hvis adgang til opgangen er muligt. (Her skal du sørge for at have en nøgleaftale med det fragtfirma, du har ønsket, skal levere din ordre. 

Leveringsbetingelserne er senest opdateret d. 14 september 2023

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos (indsæt virksomhedens juridiske navn) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på densidsteflaske.dk er indehaver Tobias Silverstein Hinchely.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: support@densidsteflaske.dk.