Vi vil sælge vin til folket, ikke kritikerne, hvilket – tro det eller ej – er meget radikalt i vinbranchen.
Vi rusker op i vinbranchens ugennemskuelige vinkoncepter og gør det let for både dig og mig at forstå sig på vin.
Vi lader dig guide os og fylder vores hylder med det, du vil have.
Vores vinbutik forener gamle og nye vintraditioner
Den Sidste Flaske var den første vinhandel, der gjorde det lokalt-digitalt med nærværende markedsføring i øjenhøjde.
Vi – Julie og Tobias – har en grundlæggende trang til at ruske op i en støvet vinbranche og gøre vin tilgængeligt og forståeligt for alle.
Nu har vi endelig formået at få stabilt og nærværende tag i den konservative branche, som vinhandlen har været igennem mange år, hvor den primært henvendte sig til højkulturelle feinschmeckere med tendens til snobberi.
På få år er vi gået fra at være en idé forplantet i hovedet på en ung mand og kvinde til at være en af landets mest populære vinhandler med flere end 500 forskellige vine på hylderne, over 1.000.000 flasker på lager og med et voksende fælleskab af +100.000 glade vinelskere.
Vin behøver ikke at være kompliceret
Vi gør det enkelt for dig at køe vin.
Hver dag kører vi kampagne på én ny vin til en exceptionel pris for at holde det simpelt og ligetil for dig at finde god vin til en endnu bedre pris!
Vi vil til enhver tid være frontløber inden for digital vinhandel og give vores kunder den flotteste online præsentation af vin, nærvær og vise transparens i en branche, der længe har været ugennemskuelig at navigere i.
Vores kunder skal vide, at de altid gør det bedste køb hos os og får den ypperste service.
Vi kan drive en positiv forretning og endda sælge vores vine markant billigere end konkurrenterne, fordi:
Vi er dygtige købmænd, har en unik finansieringsmodel samt en top-tunet distributionskæde. Det giver vores kunder de bedste vilkår at handle i, og det er kunderne, vi som familie arbejder for.
Vi giver dig en stemme - Hvad vil du finde på vores hylder?
Vi er virksomheden, der spørger dig. Giver dig medindflydelse.
Om det er på Facebook, Instagram eller mail!
Hvilke leveringstyper er bedst?
Hvorfor skal man købe 12 flasker for at få den bedste pris?
Hvordan, synes du, vi kan skabe den bedste kundeservice?
Hver eneste dag stiller vi os selv og vores kunder relevante spørgsmål, om hvordan vi kan forbedre vinkøbsoplevelsen på nettet. Vi sigter altid efter at være de bedste i branchen til det, vi gør, for ellers er der nogen andre, der er det (og det dur jo ikke!)
"Vi hedder Julie og Tobias. Vi er mand og kone, og vi ønsker at gøre det nemt for alle at finde og drikke god vin.
Alle skal kunne nyde vin uden at bekymre sig om de komplekse bestemmelser, der ofte følger med vinhandel.
Vores mål er at gøre det sjovt, letforståeligt og overkommeligt at samle alle om bordet til et godt glas vin."
Tobias Silverstein Hinchely
Siden min barnddom har mad, vin og selvstændig forretningsdrift været en stor del af min passion.
Med to selvstændige forældre og en far, som bl.a. var en af de ledende figurer i Fleggaard, må man sige, at godt købmandsskab var godt kørt ind med skeen, siden jeg kunne kravle mellem vinflaskerne.
Gennem det meste af min ungdom har jeg driftet flere forretninger selv og solgt dem. Med en sprudlende interesse i mad og vin blev jeg proffessionel i branchen i 2015, da jeg i en alder af 24 år åbnede min første vinbar i indre København.
Men jeg ville mere og efter et par år, hvor jeg havde nydt de mange timer bag baren, der gav mig et seriøst kendskab til vin, manglede jeg muligheden for bygge noget, der kunne vokse sig større.
Mit engagement og interesse i e-commerce og social marketing gjorde det ideelt for mig at starte en online vinforretning op sammen med min kone.
I dag er vi meget enige om, at det var den helt rigtige beslutning for os.
Connect med mig på linkedin her.
Julie Silverstein Hinchely
Mine første skridt i restaurantionsbranchen var som tjenerelev på Restaurant Noma tilbage i 2009.
Efter mine år på Noma har jeg aldrig helt kunnet slippe livet med service, mad og vin.
Selvom jeg imellemtiden også brugte tiden foran og bag et kamera i TV-branchen, har jeg gennem det hele haft mine fødder solidt plantet i fødevarebranchen.
Jeg brænder for at opbygge et stærkt fællesskab og være med til at styrke båndet til kunder/gæster, så snart de træder ind i vores univers, hvilket betyder at give dem en ekstra god oplevelse i den service, vi tilbyder dem.
Min mangeårige erfaring i branchen har gennem årene gjort, at jeg har driftet og været ansvarlig for adskillige restauranter i København med mange ansatte at holde styr på.
Nu har vores eventyr bragt os til det sønderjyske for at sikre alle god vin til de bedste priser og igennem onlinehandlen, kan vi samle alle om bordet i hele Danmark.
Connect med mig på linkedin her
Hov! Vi er også nævnt i pressen. Noget vi er stolte af!
FAQ (til de ekstra nysgerrige)
Hvornår startede Den Sidste Flaske?
Teknisk set begyndte vi at sælge vin tilbage i 2015, da vi havde en lille vinbar i indre københavn. Så har det taget fart siden og efter flere projekter i branchen og et mislykkedes projekt i 2018, begyndte vores store eventyr med Den Sidste Flaske 1. februar 2019! Det er så godt rigtig godt siden!
Hvor stor en forretning er I egentlig?
Det her kommer bag på mange, men vi er ret store I Danmark efterhånden. Det er svært at gisne om, men tager man B2B-delen med, vil vi "spå" på, at vi efterhånden ligger blandt de største i danmark på antal flasker solgt og samlet omsætning. Vi er nu mere end 25 ansatte, på kryds og tværs af hele vores organisation som består af 3 virksomheder.
Hvor meget vin sælger I?
Rigtig mange flasker! Over hele linjen i vores organisation, sælger vi flere millioner flasker om året. Internettet står for ca. 1/4 af det (lige nu)
Har I sommelier ansat?
Ja, det har vi. Hovedsagligt står vores dygtige sommeliere for kvalitetstestning af nye vine samt indkøb/salg. (Sammen med Julie & Tobias og alle de andre på kontoret) Alle vine bliver smagt før vi køber dem og det bliver hurtigt til mange. Kun de få går igennem nåleøjet og bliver købt hjem. (Vi smager self først efter kl. 12.00, det er klart!)
Hvilken type vin sælger I?
Vi bevæger os i alle verdenshjørner, så længe vi kan skabe værdi for vores kunder med godt, solidt og lidt frækt købmandskab. Vi går ikke den snævre vej, men den rigtige vej og det er kundernes. Derfor har vi ikke en specifikt niché vi kigger på, vi bevæger os der det er relevant. Vi er størst på bla. tysk, italiensk, spansk og fransk vin lige nu, da det er det, de fleste vil have fingrene i. Men vi udvider hele tiden horisont og sortiment sammen med vores kunder.