Vi vil sælge vin til folket, ikke kritikerne. Hvilket, tro det eller ej, er et meget radikalt koncept i vores branche. Ved at vi guides af vores kunder, finder vi ud af hvad de vil have, og så finder vi det til dem – ikke omvendt. Vores kunder, er dem vi arbejder for.
Vores vinbutik er en unik blanding af gamle og nye traditioner.
Vi var den første vinhandel der gjorde det lokalt-digitalt med nærværende markedsføring i øjenhøjde. Vi havde en grundlæggende trang til at ruske op i en støvet branche og nu har vi endelig formået at få et godt og grundigt tag i den konservative branche vinhandlen er og har været igennem mange år. På få år er vi gået fra at være en idé forplantet i hovedet på en ung mand og kvinde, til at være en af landets mest populære vinhandler med mere end 500 forskellige vine på hylderne, mere end 1.000.000 flasker på lager og med et voksende fælleskab af over 100.000 glade vinelskere.
Vin behøver ikke at være kompliceret. Vi gør det enkelt.
Hver dag kører vi kampagne på én ny vin til en exceptionel pris for at holde det simpelt, ligetil og friskt! Vi arbejder hårdt for altid at være frontløber for den digitale vinhandel, når det kommer til online præsentation af vin, at være nærværende og vise transparens i en branche der altid har været bøvlet at navigere i. Vores kunder skal vide at de altid gør det bedste køb hos os og får den bedste service. En af årsagerne til at vi kan det, drive en positiv forretning og endda sælge vores vine markant billigere end konkurrenterne er ret simpel, og så ikke alligevel: Vi er dygtige købmænd, har en unik finansieringsmodel samt en top-tunet distributionskæde. Det giver vores kunder de bedste vilkår at handle i og det er kunderne vi som familie, arbejder for.
Vi er virksomheden der spørg dig, hvad du vil have, og som giver dig en stemme.
Om det er på Facebook, Instagram eller mail! Hvilke leveringstyper er bedst? Hvorfor skal man købe 12 flasker for at få den bedste pris? Hvordan skaber vi den bedste og hurtigste kundeservice? Hver eneste dag stiller vi os selv samt vores kunder relevante spørgsmål om hvordan vi kan forbedre oplevelsen for vinkøbet på nettet. Vi vil altid sigte efter at være de bedste i branchen til det vi gør, for ellers er der nogen andre der gør det (og det dur jo ikke!)
Vi er mand og kone som ønsker at gøre det nemt og tilgængeligt for alle at drikke vin. Vi mener at vin skal kunne nydes af alle, uden at man skal bekymre sig om de komplekse regler og bestemmelser der ofte følger med vin. Vores mål er at gøre det sjovt, nemt og overkommeligt for alle at drikke vin.
Tobias Silverstein Hinchely
Siden min barnddom har mad, vin og selvstændig forretningsdrift været en stor del af mit liv. Med to selvstændige forældre og min far som bla. var en af de ledende figurer i Fleggaard, må man sige, at købmandsskabet var godt kørt siden jeg kunne kravle mellem vinflaskerne. Igennem det meste af min ungdom har jeg driftet flere forretninger selv, solgt dem og med en sprudlende interesse i mad og vin, blev jeg proffessionel indenfor branchen i 2015, da jeg i en alder af 24 år åbnede min første vinbar i indre København. Jeg ville dog mere efter et par år og selvom jeg nød de mange timer bag baren der gav mig et seriøst kendskab til vin, manglede jeg muligheden for bygge noget der kunne vokse sig større. Med min store interesse indenfor e-commerce og social marketing, virkede det idéelt at starte en online vinforretning op sammen med min kone og i dag, er vi meget enige om det var den helt rigtige beslutning for os. Connect med mig på linkedin her.
Julie Silverstein Hinchely
Mine første skridt i restaurantionsbranchen var som tjenerelev på Restaurant Noma tilbage i 2009. Efter mine år på Noma har jeg aldrig helt kunne slippe livet med service, mad og vin. Selvom jeg imellemtiden også brugte tiden foran og bag et kamera i tv branchen, har jeg altid haft mine fødder solidt plantet i fødevarebranchen. Jeg har altid brændt for at opbygge et stærkt fællesskab og være med til at styrke båndet til kunder/gæster så snart de træder ind i vores univers, hvilket betyder at give dem en ekstra god oplevelse i den service vi tilbyder dem. Min mangeårige erfaring indenfor branchen har igennem årene gjort at jeg har driftet og været ansvarlig for adskillige restauranter med mange ansatte at holde styr på. Det har været i Københavnt fordelt på flere lokationer. Nu har vores eventyr gjort at vi er flyttet til det sønderjyske for at sikre os god vin til de bedste priser og igennem onlinehandlen, kan vi samle alle om bordet i hele Danmark. Connect med mig på linkedin her
Hov! Vi er også nævnt i pressen. Noget vi er stolte af!
FAQ (til de ekstra nysgerrige)
Hvornår startede Den Sidste Flaske?
Teknisk set begyndte vi at sælge vin tilbage i 2015, da vi havde en lille vinbar i indre københavn. Så har det taget fart siden og efter flere projekter i branchen og et mislykkedes projekt i 2018, begyndte vores store eventyr med Den Sidste Flaske 1. februar 2019! Det er så godt rigtig godt siden!
Hvor stor en forretning er I egentlig?
Det her kommer bag på mange, men vi er ret store I Danmark efterhånden. Det er svært at gisne om, men tager man B2B-delen med, vil vi "spå" på, at vi efterhånden ligger blandt de største i danmark på antal flasker solgt og samlet omsætning. Vi er nu mere end 25 ansatte, på kryds og tværs af hele vores organisation som består af 3 virksomheder.
Hvor meget vin sælger I?
Rigtig mange flasker! Over hele linjen i vores organisation, sælger vi flere millioner flasker om året. Internettet står for ca. 1/4 af det (lige nu)
Har I sommelier ansat?
Ja, det har vi. Hovedsagligt står vores dygtige sommeliere for kvalitetstestning af nye vine samt indkøb/salg. (Sammen med Julie & Tobias og alle de andre på kontoret) Alle vine bliver smagt før vi køber dem og det bliver hurtigt til mange. Kun de få går igennem nåleøjet og bliver købt hjem. (Vi smager self først efter kl. 12.00, det er klart!)
Hvilken type vin sælger I?
Vi bevæger os i alle verdenshjørner, så længe vi kan skabe værdi for vores kunder med godt, solidt og lidt frækt købmandskab. Vi går ikke den snævre vej, men den rigtige vej og det er kundernes. Derfor har vi ikke en specifikt niché vi kigger på, vi bevæger os der det er relevant. Vi er størst på bla. tysk, italiensk, spansk og fransk vin lige nu, da det er det, de fleste vil have fingrene i. Men vi udvider hele tiden horisont og sortiment sammen med vores kunder.
