Vi(n) samler alle om bordet

Din vinoplevelse starter her. Med kvalitet, gennemsigtighed og gode priser !

- Vi gør vin simpelt og sjovt. Så alle kan være med - Vi sælger vin til mennesker, ikke til smagsdommere

En sønderjysk købmandsfamilie, der puster digitalt liv i en støvet vinbranche

DSFfamilie

Vi er Steen, Christoffer, Julie og Tobias – en sønderjysk familie, der har gjort det til vores mission at ruske op i en gammeldags vinbranche. Med Den Sidste Flaske har vi forenet godt købmandsskab, digitale løsninger og en fælles passion for vin, så vi kan gøre det nemt for dig at finde gode flasker til gode priser.

Og ingen god vin uden en god historie. Så her får du vores

Det hele begyndte med 150.000 vinflasker fra et konkursbo i Tyskland

Tilbage i 2016 fyldte vin ikke alverden for vores familie. Men da Steen fik muligheden for at købe et tysk konkursbo med over 150.000 flasker vin til en rigtig, rigtig god pris, slog han selvfølgelig til. 

Og det er vi glade for, at han gjorde. For det blev nemlig startskuddet til Downunder Wines, der kunne levere god vin til en god pris til danske supermarkeder og vinhandler. Med Steen i spidsen.

Men samtidig med at Downunder Wines tog fart i Sønderjylland, skete der også noget helt ovre i København. Der åbnede Tobias nemlig vinbaren Tyskenhavn i Indre By.

Der kunne du få vin i hjertet af København - men til grænsepriser. Og vinen kom selvfølgelig fra Downunder Wines. Ud fra den vinbar fik Tobias en ny idé, der skulle vise sig at være knap så god. Men meget vigtig for vores historie:

- 150.000 flasker
svarer til én flaske om dagen i over 400 år

- 2 måneder
tog det før de 150.000 flasker var solgt

- 39,95 kroner
kostede et glas vin. På en vinbar. I København

Story1

To uger i Thailand vendte fiasko til succes

Story2

- 46.000 kroner
omsatte DSF for i den første salgsmail

- 7 flasker vin
blev drukket i Thailand før den gode idé kom

- 2759 partier
har vi opkøbt siden 2016

Med Downunder Wines fortsatte Steen med at opkøbe konkursboer og solgte dem videre til gode priser. Men det kunne ikke stå alene. Derfor introducerede han noget, som vinbranchen i Danmark ikke havde set før. Men som han har haft stor erfaring med i andre brancher: Nemlig frihandel.

Med en kombination af konkursboer & restpartier, frihandel samt et spirende samarbejde med vinhuse i Europa - begyndte Downunder Wines for alvor at blive en seriøs spiller på det danske vinmarked.

Mindre godt gik det med satsningen Bacchus Box. Selv om der var mange kunder, der gerne ville købe vin online, så kunne Julie og Tobias ikke få abonnementsordningen til at løbe rundt økonomisk.

Og det hele begyndte at se skidt ud. Vi måtte gøre noget.

Så vi tog to uger til Thailand. For at komme op med et online koncept, der kunne skabe et overskud ud af den efterspørgsel, vi kunne mærke. Så vi fandt sammen frem til et nyt sats.

Et sats, hvor vi spurgte kunderne, hvad de gerne ville have. Og svaret var tydeligt: Kvalitet. Gennemsigtighed. Gode priser. Sådan blev Den Sidste Flaske født.

Familien samles igen i Aabenraa

For os har forretning og familie altid hængt sammen. Vi nyder at kunne bruge tid sammen hver dag og arbejde på noget, vi alle elsker.

Men Julie og Tobias boede i København, mens lageret og kontoret lå i Aabenraa. Det gav en del lange pendlerture. Så en aften på restaurant Fleisch i København lavede de en liste med fordele og ulemper. Og Aabenraa vandt.

Nogle år senere flyttede Christoffer også tilbage til det sønderjyske med sin kone. Så nu var hele købmandsfamilien samlet igen. Det gav både mening for Downunder Wines og Den Sidste Flaske, der blev mere og mere integreret med hinanden. Og da der begyndte at komme børnebørn til, var det en dejlig bonus, at have farfar og farmor lige om hjørnet.

Men før vi kommer så langt i historien, er der lige en vigtig begivenhed, vi skal huske. Noget, der ændrede alt for vores to virksomheder.

- 287 kilometers
pendling fra København til Aabenaraa bev til 383.000 skridt

- 3 børnebørn
bor nu tæt på farmor og farfar

- 12.759 flasker vin
havde vi på lageret. Dengang

Story3

Coronakrisen gav en eksplosion af ordrer

Story4

- 275.436 flasker
blev pakket og sendt alene i april 2020

- 680 procent
steg vores omsætning med i forhold til året før

- 3.351 kvadratmeter
lager var nu fyldt med vin i 6 meters højde

Da pandemien ramte hele verden i 2020 vendte den op og ned på alting. Også for os. Fra den ene dag til den anden væltede ordene på et helt nyt niveau. Og alene i april solgte vi for mere på Den Sidste Flaske, end vi gjorde i hele 2019. Pludselig gav muligheden for at købe vin online på en nem og overskuelig måde endnu mere mening for vores kunder.

Og siden det skifte under krisen, er det faktisk kun gået bedre og bedre.

Det samme oplevede vi for Downunder Wines, hvor vi havde aftaler med mere en 35 vinhuse rundt i Europa. Vi havde selvfølgelig en tro på, at vores vineventyr ville blive en succes, men vi havde ikke turde håbe på, at det gik så hurtigt, som det gik.

Derfor gav det pludselig ikke længere mening, at Den Sidste Flaske og Downunder Wines var to forskellige virksomheder. Og vi delte jo i forvejen lager, kontor og DNA.

Så hvorfor ikke gøre alting nemmere og mere gennemsigtigt? Hvorfor ikke slå de to virksomheder sammen til en?

Fra parløb til fælles familievirksomhed i 2025

I januar 2025 kunne vi endelig samle vores to virksomheder på samme måde, som de havde været med til at samle vores familier. Det blev til virksomheden med det officielle navn DSF Wines A/S. Langt hen af vejen var det en formalitet, da virksomhederne var så tæt integrerede, at det var svært at skille dem ad.

Men samtidig gav det os en helt særlig mulighed for at trække i samme retning. Og i endnu højere grad kunne vi give vores kunder den kvalitet, gennemsigtighed og de gode priser, som vi elsker at give dem hver eneste dag.

Og vi kunne bedre dele og blande de erfaringer, der allerede bor i de to virksomheder. Til fordel for både de store købmænd, restauranterne, caféerne og dig, der samler familie og venner rundt om middagsbordet.

- 21 medarbejdere
kunne nu sådan officielt kalde sig kollegaer

- 2 virksomheder
bliv til en, men vi havde allerede en fælles kok

- 1 familie. 1 virksomhed. 1 mål
At gøre god vin tilgængelig for alle

Story5

Vores værdier - og hvad det betyder for dig

Kvalitet

Vi arbejder kun med vin, vi selv har smagt og kan stå inde for. Fra de største europæiske vinhuse til små perler, vi har fundet på restpartier. Hver flaske er nøje udvalgt med dig i tankerne

Gennemsigtighed

Hos os ved du altid, hvad du betaler for. Ingen skjulte gebyrer, ingen komplicerede vinkoncepter. Bare ren vinhandel med ærlighed i fokus. Vi fortæller dig historien bag hver flaske, så du selv kan træffe det bedste valg. For dig

Gode priser

Vi har en simpel filosofi: Vi køber stort ind, skærer mellemleddene væk og giver besparelsen videre til dig. Det betyder, at du kan få kvalitetsvin til priser, der gerne vil overraske. Og skabe god stemning rundt om bordet - og i kassebeholdningen