Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

DSF Wine A/S

CVR-nr: 33251211

Adresse: Lundsbjerg Industrivej 13, 6200 Aabenraa

Mail: support@densidsteflaske.dk

Betaling

Den Sidste Flaske (DSF Wine A/S) modtager betaling med de mest almindelige betalingskort og MobilePay. Beløbet trækkes først, når ordren er afsendt fra vores lager og overgår til vores faste leveringssamarbejdspartnere. Levering anses for sket ved overdragelse til det valgte fragtfirma.

Alle beløb er i Danske kroner (DKK) og er inkl. moms. Vi tager ikke kortgebyrer.

Du er i gode og sikre hænder, når du handler vin hos os

Den Sidste Flaske benytter et krypteret sikkerhedscertifikat på hele hjemmesiden (https) og bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer, som du indtaster på vores hjemmeside og dermed trygt og roligt kan handle vin på vores hjemmeside.

Aldersgrænse ved køb

Personer under 18 år kan ikke købe alkohol over 6%. Alderen valideres med MitID i kassen. Det er muligt for alle aldre at købe fra vores øvrige sortiment af ikke-alkoholiske varer.

Reklamationsret

Hos Den Sidste Flaske gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har 24 måneders reklamationsret hvis der er fejl på varen. Dette inkluderer ikke vine eller andet spiritus, dette er kun gældende for udstyr som ikke indeholder mad- eller drikkevarer. Betingelserne for disse kan læses om under afsnittet "tilfredshedsgaranti".

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Skulle du være så uheldig at modtage en dårlig flaske vin, skal du sætte proppen i, sende os flasken og kontakte os. Du er selvfølgelig berettiget til en ny flaske vin, gavekort eller en refundering, på samme beløb som du har betalt for vinen. 

Varen sendes til:

DSF Wine A/S
Lundsbjerg Industrivej 13
6200 Aabenraa
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. En standardfortrydelsesformular findes længere nede på denne side.

Tilfredshedsgaranti

Vi står 100% inde for kvaliteten af vores vine, som vi personligt har smagt og udvalgt med henblik på at give dig den bedste vinoplevelse til prisen. Dog kan man være uheldig at modtage et produkt med fejl, eksempelvis med en overgæret vin eller med "prop". En vin er trods alt en fødevare, som også kan blive dårlig.

Hvornår gælder garantien?

Skulle du være så uheldig at modtage en dårlig flaske vin, skal du sætte proppen (eller anden tilstrækkelig lukning) tilbage i, og derefter kontakte os for nærmere aftale om at sende den retur til os. Vi kan ikke garantere kvaliteten af vine, der er 5 år eller ældre. Derfor frafalder tilfredshedsgarantien for vine over 5 år. Derudover refunderer vi maksimalt 100 kr. pr. flaske.

Ekstra service hos Den Sidste Flaske: Smagsgaranti

Såfremt du ikke synes, at den pågældende vin lever op til dine forventninger, tager vi både den åbne og de øvrige flasker retur. Dette gælder kun ved køb af hele kasser med vin, eksempelvis 6 eller 12 flasker. Således er smagekasser ikke omfattet af smagsgarantien. Det gælder ligeledes for smagsgarantien at der maksimalt refunderes 100 kr. pr. flaske. 

Du skal blot sætte proppen i efter du har prøvesmagt vinen, og sende dit køb retur til os. Din tilfredshedsgaranti gælder 30 dage fra leveringstidspunktet. Vi forbeholder os retten til uden varsel eller notificering at indskrænke smagsgarantien overfor kunder, der i vores optik menes at benytte den i et uholdbart mønster.

Hvordan returnerer jeg vinen?

Hvis du vil benytte tilfredshedsgarantien eller smagsgarantien, bedes du kontakte os.

Den Sidste Flaske betaler udgifterne for returfragten, når du ønsker at benytte tilfredshedsgaranti eller smagsgaranti.

Når vi har modtaget de returnerede vinflasker, krediterer vi alle flasker - også den du har smagt. Det er tilfredshedsgaranti!

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.

Sammenligningspris

Vi angiver altid den pris vi har fundet på dagen, vi har oprettet produktet. Prisen er som udgangspunkt den laveste pris fundet, såfremt en dansk hjemmeside udbyder samme produkt, og ikke har et ekstraordinært tilbud den givne dag. Denne pris rettes løbende, såfremt vi bliver opmærksomme på at der er nye leverandører, der prissætter varen billigere end på oprettelsestidspunktet. Send os endelig en besked, hvis du har fundet en vin billigere - så matcher vi. De nærmere betingelser findes under afsnittet "Prisgaranti". Bemærk at det udelukkende er webshops og ikke fysiske forretninger vi tager udgangspunkt i - og selvfølgelig kun under danske markedsvilkår for moms, afgifter og andre regler.

Prisgaranti

Vi har prisgaranti på alle produkter! Du er derfor sikker på at få den til Danmarks billigeste pris på nettet!

Vi har nogle få og simple krav til prisen som vi matcher skal opfylde:

  • Varen skal være på lager på den webshop vi skal matche (ingen fysiske butikker, KUN hvis du afhenter din ordre selv matcher vi fysiske forretninger.)
  • Vores prisgaranti omfatter udelukkende varer omfattet af danske regler for moms, told, afgifter, garanti og forbrugerbeskyttelse. Det betyder at udenlandske hjemmesider, som er udenfor danske regler, omfattes ikke af vores prisgaranti.
  • Prisgarantien omfatter ikke varer, som kræver medlemskab til f.eks. en vinklub eller anden form for betalende adgang til det pågældende tilbud.
  • Du bedes fremvise dokumentation for den pris du har fundet i form af link eller lignende.
  • Prisgarantien gælder for varer der er tilgængelige her-og-nu, og gælder derfor ikke ved specialtilbud som f.eks. ”Begrænset antal”, ” Begrænset periode”, ”Kø-tilbud”, ”Black Friday” og lignende.
  • Vi matcher prisen på den vare du har fundet i en anden butik inkl. levering.
  • Er prisen på varen inkl. fri fragt, skal værdien udgøre 1 flaske af den samme vin, før vi kan matche prisen med fri fragt. Det vil sige at prisen ved én flaske hos dem skal sammenlignes med vores pris ved én flaske.
  • Prisgarantien er udelukkende forbeholdt privatkunder.
  • Gennemsnitspriser fundet via diverse applikationer (f.eks. Vivino eller Winesearcher) er ikke anset som gældende priser på et produkt, da de ofte baserer sig på brugerrapporteringer, der ikke valideres, og indeholder ikke eksempelvis logistik, afgifter, dansk moms eller øvrige generelle markedsforhold i deres betragtning.
  • Har du brugt rabatkoder eller har du en rabatkode, kan vi ikke matche prisen for yderligere reduktioner. Der matches til konkurrents udsalgspris og ikke mere.

For at købe varen til den lavere pris, som du har set i en anden butik, bedes du kontakte vores kundeservice før du afgiver din ordre. Du bedes medsende dokumentation før vores prisgaranti kan anvendes.

Finder du indenfor 7 dage efter købet gennemføres varen billigere et andet sted jf. ovenstående betingelser, kan du få differencen refunderet. Du bedes blot rette henvendelse til vores kundeservice, så finder vi en løsning.

Fortrydelsesret

Den Sidste Flaske tilbyder 30 dages fortrydelsesret på mangelfulde varer; dette inkluderer mad -og drikkevarer samt udstyr. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager din ordre. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, begynder fristen den dag, hvor du modtager den sidste vare.

For at udnytte din fortrydelsesret skal du meddele os din beslutning senest 30 dage efter modtagelsen og returnere varerne senest 30 dage efter meddelelsen.

Du kan kontakte os via e-mail på  eller benytte vores standardfortrydelsesformular, som du finder i vores handelsbetingelser. Vær opmærksom på, at du ikke kan fortryde købet ved blot at nægte at modtage varen uden samtidig at informere os.

Inden du sender varer retur til os, er det vigtigt at der laves en aftale herom. Kontakt os derfor venligst på support@densidsteflaske.dk. I mailen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret samt skrive dine oplysninger og ordrenummer. 

OBS: Hvis varen ikke er mangelfuld, men du blot fortryder dit køb gives der 30 dages fuld fortrydelsesret. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fortrydelse af købet skal anmeldes til os senest 30 dage efter modtagelsen af dine varer, og inde for samme frist afsendes returforsendelsen til os.

Returnering

Når du har givet os besked om din fortrydelse, vil vi sende dig et returlabel. Du har mulighed for at returnere varen via en pakkeshop eller få den afhentet på din hjemmeadresse. Det er dit ansvar at pakke varerne omhyggeligt ind for at undgå skader under transporten.

Hvis du vælger at returnere via pakkeshop, har du 30 dage til at sende varen retur. Ved returnering med afhentning i hjemmet aftaler vi sammen en dato inden for den fastsatte frist.

Vi fratrækker fragtomkostningerne fra dit refunderingsbeløb ved almindelige returneringer. Dette gælder dog ikke, hvis du har valgt pakkeshop og dermed selv betalt for fragten, eller hvis varen er mangelfuld og omfattet af vores 100% tilfredshedsgaranti.

Ingen fortrydelsesret

Visse aftaler kan ikke fortrydes, herunder levering af forseglede varer, der af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til returnering og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.

Varens stand ved returnering

Vær opmærksom på, at hvis varen har mistet værdi på grund af unødvendig brug ud over det nødvendige for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet afhænger af varens handelsmæssige værdi. Vi anbefaler, at du returnerer varen i den originale emballage for at undgå værdiforringelse.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis varen er mangelfuld, refunderer vi hele beløbet eller andet efter aftale. Hvis du fortryder dit køb, refunderer vi købsbeløbet, men ikke fragtomkostninger (gælder ikke ved nægtelse af forsendelse). Refusionen foretages senest 14 dage efter modtagelse af din besked om fortrydelse, med forbehold for forsinkelse grundet uforudsete fragtomstændigheder. Vi tilbagefører beløbet med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt. Vi kan tilbageholde betalingen indtil modtagelse af varen, medmindre du dokumenterer, at du har returneret den.

Returadresse

DSF Wine A/S
Lundsbjerg Industrivej 13
6200 Aabenraa

Vær opmærksom på, at du som kunde bærer ansvaret for eventuelt bortkomne eller ødelagte varer under returforsendelser og ikke vil blive refunderet, hvis varen er beskadiget eller forsvundet under returforsendelsen.

Standardfortrydelsesformular

Denn formular er et udkast, men behøves ikke følge samme format, sålænge tilstrækkelig information indsendes. 

Til:
DSF Wine A/S
Lundsbjerg Industrivej 13
6200 Aabenraa
email: support@densidsteflaske.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:



Bestilt den: _______________________________

Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________

Dato: _________________


(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Persondatapolitik  

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos (indsæt virksomhedens juridiske navn) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på ww.densidsteflaske.dk er Tobias Hinchely, Direktør hos DSF Wine A/S.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: support@densidsteflaske.dk  

Fortrydelsesret

Den Sidste Flaske (DSF Wine A/S) tilbyder 30 dages fortrydelsesret på mangelfulde varer; dette inkluderer mad -og drikkevarer samt udstyr. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager din ordre. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, begynder fristen den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Du skal give os besked senest 30 dage efter modtagelsen, hvis du ønsker at fortryde dit køb. Herefter skal du sende varen retur inden for samme periode.

Du kan kontakte os via e-mail på  eller benytte vores standardfortrydelsesformular, som du finder i vores handelsbetingelser. Vær opmærksom på, at du ikke kan fortryde købet ved blot at nægte at modtage varen uden samtidig at informere os.

Inden du sender varer retur til os, er det vigtigt at der laves en aftale herom. Kontakt os derfor venligst på support@densidsteflaske.dk. I mailen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret samt skrive dine oplysninger og ordrenummer. 

Returnering

Når du har givet os besked om din fortrydelse, vil vi sende dig et returlabel. Du har mulighed for at returnere varen via en pakkeshop eller få den afhentet på din hjemmeadresse. Det er dit ansvar at pakke varerne omhyggeligt ind for at undgå skader under transporten.

Hvis du vælger at returnere via pakkeshop, har du 30 dage til at sende varen retur. Ved returnering med afhentning i hjemmet aftaler vi sammen en dato inden for rimelig tid.

Vi fratrækker fragtomkostningerne fra dit refunderingsbeløb ved almindelige returneringer. Dette gælder dog ikke, hvis du har valgt pakkeshop og dermed selv betalt for fragten, eller hvis varen er mangelfuld og omfattet af vores 100% tilfredshedsgaranti.

Ingen fortrydelsesret

Visse aftaler kan ikke fortrydes, herunder levering af forseglede varer, der af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til returnering og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.

Varens stand ved returnering

Vær opmærksom på, at hvis varen har mistet værdi på grund af unødvendig brug ud over det nødvendige for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet afhænger af varens handelsmæssige værdi. Vi anbefaler, at du returnerer varen i den originale emballage for at undgå værdiforringelse. Det gælder eksempelvis en ødelagt trækasse.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis varen er mangelfuld, refunderer vi hele beløbet eller andet efter aftale. Hvis du fortryder dit køb, refunderer vi købsbeløbet, men ikke fragtomkostninger (gælder ikke ved nægtelse af forsendelse). Refusionen foretages senest 14 dage efter modtagelse af varene på vores lager. Vi tilbagefører beløbet med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt. Vi kan tilbageholde betalingen indtil modtagelse af varen, medmindre du dokumenterer, at du har returneret den.

Returadresse

DSF Wine A/S
Lundsbjerg Industrivej 13
6200 Aabenraa
Danmark

Vær opmærksom på, at du som kunde bærer ansvaret for eventuelt bortkomne eller ødelagte varer under returforsendelser og ikke vil blive refunderet, hvis varen er beskadiget eller forsvundet under returforsendelsen.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
DSF Wine A/S
Lundsbjerg Industrivej 13
6200 Aabenraa
email: support@densidsteflaske.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min
købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:



Bestilt den: _______________________________

Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________

Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 24. juni 2025

Leveringsbetingelser

Levering

Levering af dine varer anses for sket, når du har fået varen udleveret. Er du ikke hjemme, anses levering for sket efter at fragtmanden har stillet varen på det anviste sted, som du selv har angivet ved bestilling - men som udgangspunkt ved hoveddøren. Varen leveres i dette tilfælde uden kvittering, og du bærer selv ansvaret for varen. Varen leveres til din hoveddør med en af de på købstidspunktet gældende leverandører - også i etageejendomme, hvis adgang til opgangen er muligt. Her skal du selv sørge for at have en nøgleaftale med det fragtfirma, du har ønsket, skal levere din ordre.

Returnering

Ønsker du at returnere en vare, skal du først informere os skriftligt om, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret – senest 30 dage efter, du har modtaget varen. Herefter sendes varen retur inde for samme frist. Vær opmærksom på, at du ikke kan fortryde købet ved blot at nægte at modtage varen uden samtidig at informere os. I så fald er vi berettigede til at opkræve et fragtgebyr.

Returneringen sker som udgangspunkt for egen regning, medmindre andet aftales og skal sendes til:

DSF Wine A/S
Lundsbjerg Industrivej 13
6200 Aabenraa
Danmark

Når vi har modtaget varen og kontrolleret, at den er i samme stand, som da du modtog den, refunderer vi beløbet via samme betalingsmiddel, som blev anvendt ved købet – medmindre andet aftales. Vær opmærksom på, at du som kunde bærer ansvaret for eventuelt bortkomne eller ødelagte varer under returforsendelser og ikke vil blive refunderet, hvis varen er beskadiget eller forsvundet under returforsendelsen.

Leveringsbetingelserne er senest opdateret d. 24. juni 2025.

Senest opdateret: 24. juni 2025

Den Sidste Flaske driver denne butik og dette website, herunder alle relaterede oplysninger, indhold, funktioner, værktøjer, produkter og tjenester, for at give dig, kunden, en kurateret købsoplevelse (“Tjenesterne”). Den Sidste Flaske er drevet af Shopify, som gør det muligt for os at levere tjenesterne til dig. Denne politik om beskyttelse af persondata beskriver, hvordan vi indsamler, anvender og videregiver dine personoplysninger, når du besøger, bruger eller foretager et køb eller en anden transaktion ved hjælp af tjenesterne eller på anden måde kommunikerer med os. Hvis der er en konflikt mellem vores servicevilkår og denne politik om beskyttelse af persondata, gælder denne politik om beskyttelse af persondata med hensyn til indsamling, behandling og videregivelse af dine personoplysninger.

Læs denne politik om beskyttelse af persondata omhyggeligt. Ved at bruge og tilgå tjenesterne anerkender du, at du har læst denne politik om beskyttelse af persondata og forstår indsamlingen, brugen og videregivelsen af dine oplysninger, sådan som det er beskrevet i denne politik om beskyttelse af persondata.

De personoplysninger, vi indsamler eller behandler

Når vi bruger udtrykket “personoplysninger”, henviser vi til oplysninger, der identificerer eller med rimelighed kan knyttes til dig eller en anden person. Personoplysninger omfatter ikke oplysninger, der er indsamlet anonymt, eller som er blevet anonymiseret, så de ikke kan identificere eller med rimelighed knyttes til dig. Vi kan indsamle eller behandle følgende kategorier af personoplysninger, herunder udledte oplysninger fra disse personoplysninger, afhængigt af hvordan du interagerer med tjenesterne, hvor du bor, og som tilladt eller påkrævet i henhold til gældende lovgivning:

  • Kontaktoplysninger, herunder dit navn samt adresse, faktureringsadresse, leveringsadresse, telefonnummer og mailadresse.
  • Økonomiske oplysninger, herunder kreditkort-, debetkort- og bankkontonumre, betalingskortoplysninger, bankkontooplysninger, transaktionsoplysninger, betalingsform, betalingsbekræftelse og andre betalingsoplysninger.
  • Kontooplysninger, herunder dit brugernavn, din adgangskode, sikkerhedsspørgsmål, præferencer og indstillinger.
  • Transaktionsoplysninger, herunder de varer, du kigger på, lægger i din indkøbskurv, føjer til din ønskeliste eller køber, returnerer, bytter eller annullerer, og dine tidligere transaktioner.
  • Kommunikation med os, herunder de oplysninger, du inkluderer i din kommunikation med os, f.eks. når du indsender en henvendelse til kundesupport.
  • Enhedsoplysninger, herunder oplysninger om din enhed, browser eller netværksforbindelse, din IP-adresse og andre unikke identifikatorer.
  • Oplysninger om brug, herunder oplysninger om din interaktion med tjenesterne, såsom hvordan og hvornår du interagerer med eller navigerer i tjenesterne.

Kilder til personoplysninger

Vi kan indsamle personoplysninger fra følgende kilder:

  • Direkte fra dig, herunder når du opretter en konto, besøger eller bruger tjenesterne, kommunikerer med os eller på anden måde giver os dine personoplysninger.
  • Automatisk gennem tjenesterne, herunder fra din enhed, når du bruger vores produkter eller tjenester eller besøger vores websites, og ved brug af cookies og lignende teknologier.
  • Fra vores tjenesteudbydere, herunder når vi anvender dem til at aktivere visse teknologier, og når de indsamler eller behandler dine personoplysninger på vores vegne.
  • Fra vores partnere eller andre tredjeparter

Sådan bruger vi dine personoplysninger

Afhængigt af hvordan du interagerer med os, eller hvilke af tjenesterne du bruger, kan vi bruge personoplysninger til følgende formål:

  • Levere, skræddersy og forbedre tjenesterne Vi bruger dine personoplysninger til at levere tjenesterne til dig, herunder til at opfylde vores kontrakt med dig, til at behandle dine betalinger, til at klargøre dine ordrer, til at huske dine præferencer og varer, du er interesseret i, til at sende notifikationer til dig i forbindelse med din konto, til at behandle køb, returneringer, ombytninger eller andre transaktioner, til at oprette, vedligeholde og på anden måde administrere din konto, til at håndtere forsendelser, til at muliggøre eventuelle returneringer og ombytninger, til at give dig mulighed for at skrive anmeldelser og til at skabe en tilpasset købsoplevelse for dig, såsom at anbefale produkter relateret til dine køb. Dette kan omfatte brug af dine personoplysninger til bedre at skræddersy og forbedre tjenesterne.
  • Markedsføring og annoncering Vi bruger dine personoplysninger til markedsføring og salgsfremmende formål, såsom at sende markedsføring, annoncer og salgsfremmende kommunikation via mail, sms-besked eller post, og til at vise dig onlineannoncer for produkter eller tjenester på tjenesterne eller andre websites, herunder baseret på varer, du tidligere har købt eller føjet til din indkøbskurv og anden aktivitet på tjenesterne.
  • Sikkerhed og forebyggelse af svindel Vi bruger dine personoplysninger til at godkende din konto, levere en sikker betalings- og købsoplevelse, opdage, undersøge eller gribe ind over for mulig svigagtig, ulovlig, usikker eller ondsindet aktivitet, beskytte den offentlige sikkerhed og sikre vores tjenester. Hvis du vælger at bruge tjenesterne og oprette en konto, er du ansvarlig for at beskytte dine kontooplysninger. Vi anbefaler på det kraftigste, at du ikke deler dit brugernavn, din adgangskode eller andre adgangsoplysninger med andre.
  • Kommunikation med dig Vi bruger dine personoplysninger til at levere kundesupport til dig, til at svare dig, til at levere effektive tjenester til dig og til at opretholde vores forretningsforhold med dig.
  • Juridiske årsager Vi bruger dine personoplysninger til at overholde gældende lovgivning eller reagere på en gyldig juridisk proces, herunder anmodninger fra retshåndhævende myndigheder eller offentlige myndigheder, til at undersøge eller deltage i forberedelse af en civilproces, potentielle eller faktiske retssager eller andre kontradiktoriske retssager og til at håndhæve eller undersøge potentielle overtrædelser af vores vilkår eller politikker.

Sådan videregiver vi personoplysninger

Under visse omstændigheder kan vi videregive dine personoplysninger til tredjeparter til legitime formål, der er underlagt denne politik om beskyttelse af persondata. Sådanne omstændigheder kan omfatte:

  • Med Shopify, leverandører og andre tredjeparter, der udfører tjenester på vores vegne (f.eks. it-administration, betalingsbehandling, dataanalyse, kundesupport, cloud-lagring, klargøring og forsendelse).
  • Med forretnings- og markedsføringspartnere for at levere markedsføringstjenester og annoncer til dig. Vi bruger f.eks. Shopify til at understøtte personligt tilpassede annoncer hos tredjepartstjenester baseret på din onlineaktivitet hos forskellige shopejere og websites. Vores forretnings- og markedsføringspartnere vil anvende dine oplysninger i overensstemmelse med deres egne erklæringer om beskyttelse af persondata. Afhængigt af hvor du bor, kan du have ret til at bede os om ikke at dele oplysninger om dig for at vise dig målrettede annoncer og markedsføring baseret på din onlineaktivitet hos forskellige shopejere og websites.
  • Når du beder om, anmoder os om eller på anden måde giver samtykke til, at vi videregiver visse oplysninger til tredjeparter, f.eks. for at sende dig produkter eller gennem din brug af widgets til sociale medier eller login-integrationer.
  • Med vores tilknyttede selskaber eller på anden måde inden for vores koncern.
  • I forbindelse med en forretningstransaktion som f.eks. en fusion eller konkurs, for at overholde alle gældende juridiske forpligtelser (herunder for at reagere på stævninger, ransagningskendelser og lignende anmodninger), for at håndhæve alle gældende servicevilkår eller politikker og for at beskytte eller forsvare tjenesterne, vores rettigheder og vores brugeres eller andres rettigheder.

Forholdet til Shopify

Tjenesterne er hostet af Shopify, som indsamler og behandler personoplysninger om din adgang til og brug af tjenesterne med henblik på at levere tjenesterne til dig og forbedre dem. Oplysninger, du sender til tjenesterne, overføres til og deles med Shopify samt tredjeparter, der kan befinde sig i andre lande end der, hvor du bor, med henblik på at levere tjenesterne til dig og forbedre dem. For at beskytte, udvikle og forbedre vores virksomhed bruger vi desuden visse forbedrede Shopify-funktioner, der inkorporerer data og oplysninger fra dine interaktioner med vores butik, sammen med andre shopejere og med Shopify. For at levere disse forbedrede funktioner kan Shopify gøre brug af personoplysninger, der er indsamlet om dine interaktioner med vores butik, sammen med andre shopejere og med Shopify. Under disse omstændigheder er Shopify ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger, herunder for at besvare dine anmodninger om at gøre brug af dine rettigheder i forbindelse med anvendelsen af dine personoplysninger til disse formål. Hvis du vil vide mere om, hvordan Shopify anvender dine personoplysninger, og hvilke rettigheder du måtte have, kan du besøge Shopifys politik om beskyttelse af persondata for forbrugerne . Afhængigt af hvor du bor, kan du gøre brug af visse rettigheder med hensyn til dine personoplysninger her Link til Shopifys portal for politik om beskyttelse af persondata.

Tredjepartswebsites og -links

Tjenesterne kan indeholde links til websites eller andre onlineplatforme, der drives af tredjeparter. Hvis du følger links til websites, der ikke er tilknyttet eller kontrolleret af os, skal du læse deres politikker om beskyttelse af persondata og sikkerhed samt andre vilkår og betingelser. Vi garanterer ikke og er ikke ansvarlige for beskyttelse af persondata eller sikkerheden på sådanne websites, herunder nøjagtigheden, fuldstændigheden eller pålideligheden af oplysninger, der findes på disse websites. Oplysninger, du giver på offentlige eller halvoffentlige steder, herunder oplysninger, du deler på tredjeparters sociale netværksplatforme, kan også ses af andre brugere af tjenesterne og/eller brugere af disse tredjepartsplatforme uden begrænsning med hensyn til deres brug af os eller af en tredjepart. Vores inkludering af sådanne links indebærer ikke i sig selv nogen godkendelse af indholdet på sådanne platforme eller af deres ejere eller operatører, undtagen som oplyst på tjenesterne.

Data om børn

Tjenesterne er ikke beregnet til at blive brugt af børn, og vi indsamler ikke bevidst personoplysninger om børn under myndighedsalderen i din jurisdiktion. Hvis du er forælder eller værge til et barn, der har givet os deres personoplysninger, kan du kontakte os ved hjælp af nedenstående kontaktoplysninger for at anmode om, at de slettes. På ikrafttrædelsesdatoen for denne politik om beskyttelse af persondata har vi ikke faktisk kendskab til, at vi “deler” eller “sælger” (sådan som disse udtryk er defineret i gældende lovgivning) personoplysninger om personer under 16 år.

Sikkerhed og opbevaring af dine oplysninger

Vær opmærksom på, at ingen sikkerhedsforanstaltninger er perfekte eller uigennemtrængelige, og vi kan ikke garantere “perfekt sikkerhed”. Desuden er de oplysninger, du sender til os, muligvis ikke sikre under overførslen. Vi anbefaler, at du ikke bruger usikre kanaler til at kommunikere følsomme eller fortrolige oplysninger til os.

Hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger afhænger af forskellige faktorer, f.eks. om vi har brug for oplysningerne til at vedligeholde din konto, levere tjenester til dig, overholde juridiske forpligtelser, løse tvister eller håndhæve andre gældende kontrakter og politikker.

Dine rettigheder og valgmuligheder

Afhængigt af hvor du bor, kan du have nogle af eller alle de rettigheder, der er anført nedenfor, i forhold til dine personoplysninger. Disse rettigheder er dog ikke absolutte, de gælder kun under visse omstændigheder, og i visse tilfælde kan vi afvise din anmodning, i det omfang loven tillader det.

  • Ret til at få adgang/vide Du kan have ret til at anmode om at få adgang til de personoplysninger, som vi har om dig.
  • Ret til at slette Du kan have ret til at anmode om, at vi sletter de personoplysninger, vi har om dig.
  • Ret til at korrigere Du kan have ret til at anmode om, at vi retter unøjagtige personoplysninger, som vi har om dig.
  • Ret til overførsel Du kan have ret til at modtage en kopi af de personoplysninger, vi har om dig, og til at anmode om, at vi overfører dem til en tredjepart, under visse omstændigheder og med visse undtagelser.
  • Administration af kommunikationspræferencer Vi kan sende dig salgsfremmende mails, og du kan til enhver tid fravælge at modtage disse ved at bruge den mulighed for afmelding, der findes i vores mails til dig. Hvis du fravælger dette, kan vi stadig sende dig ikke-salgsfremmende mails, f.eks. om din konto eller ordrer, du har foretaget.

Hvis du bor i Storbritannien eller Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS), og med forbehold for undtagelser og begrænsninger i henhold til lokal lovgivning, kan du gøre brug af følgende rettigheder i tillæg til de rettigheder, der er beskrevet ovenfor:

  • Indsigelse mod behandling og begrænsning af behandling: Du kan have ret til at bede os om at stoppe eller begrænse vores behandling af personoplysninger til bestemte formål.
  • Tilbagekaldelse af samtykke: Hvor vi er afhængige af samtykke til at behandle dine personoplysninger, har du ret til at trække dette samtykke tilbage. Hvis du trækker dit samtykke tilbage, vil dette ikke påvirke lovligheden af nogen behandling baseret på dit samtykke før tilbagetrækningen.

Du kan gøre brug af enhver af disse rettigheder, hvor det er angivet på tjenesterne eller ved at kontakte os ved hjælp af nedenstående kontaktoplysninger. Hvis du vil vide mere om, hvordan Shopify anvender dine personoplysninger, og hvilke rettigheder du måtte have, herunder rettigheder i forbindelse med data, der behandles af Shopify, kan du besøge https://privacy.shopify.com/da.

Vi vil ikke diskriminere dig for at gøre brug af disse rettigheder. Vi kan være nødt til at bekræfte din identitet, før vi kan behandle dine anmodninger, sådan som det er tilladt eller påkrævet i henhold til gældende lovgivning. I overensstemmelse med gældende love kan du udpege en autoriseret agent til at fremsætte anmodninger på dine vegne for at udøve dine rettigheder. Før vi accepterer en sådan anmodning fra en agent, vil vi kræve, at agenten fremlægger bevis for, at du har bemyndiget denne til at handle på dine vegne, og vi vil muligvis bede dig om at bekræfte din identitet direkte hos os. Vi besvarer din anmodning rettidigt, sådan som det kræves i henhold til gældende lovgivning.

Klager

Hvis du vil klage over, hvordan vi behandler dine personoplysninger, skal du kontakte os ved hjælp af nedenstående kontaktoplysninger. Afhængigt af hvor du bor, kan du have ret til at appellere vores beslutning ved at kontakte os ved hjælp af nedenstående kontaktoplysninger eller indgive din klage til din lokale databeskyttelsesmyndighed. For EØS kan du finde en liste over de tilsynsmyndigheder, der er ansvarlige for databeskyttelse, her.

Internationale overførsler

Bemærk, at vi kan overføre, opbevare og behandle dine personoplysninger uden for det land, du bor i.

Hvis vi overfører dine personoplysninger ud af Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS) eller Storbritannien, vil vi benytte anerkendte overførselsmekanismer såsom Europa-Kommissionens standardkontraktbestemmelser eller eventuelle tilsvarende kontrakter udstedt af den relevante kompetente myndighed i Storbritannien, alt efter hvad der er relevant, medmindre dataoverførslen sker til et land, der er vurderet til at have et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau.

Ændringer af denne politik om beskyttelse af persondata

Vi kan opdatere denne politik om beskyttelse af persondata fra tid til anden, herunder for at vise ændringer i vores praksis eller af andre driftsmæssige, juridiske eller lovgivningsmæssige årsager. Vi udgiver den reviderede politik om beskyttelse af persondata på dette website, opdaterer datoen for “Senest opdateret” og giver besked, sådan som det er påkrævet i henhold til gældende lov.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål om vores privatlivspraksis eller denne politik om beskyttelse af persondata, eller hvis du gerne vil gøre brug af nogen af de rettigheder, du har, skal du ringe til , sende en mail til tsh@densidsteflaske.dk eller kontakte os på Lundsbjerg Industrivej 13, Aabenraa, 6200, DK I henhold til gældende love om databeskyttelse er vi den dataansvarlige for dine personoplysninger.